város & közlekedés

város & közlekedés

Új 3-as metró, új kisvasút - #eztörtént

2016. június 05. - Zelki Benjámin

Folytatódik a Városi levegő #eztörtént sorozata, melyben felsoroljuk, méltatjuk, és véleményezzük az adott hét legfontosabb eseményeit, melyek az urbanisztikában és a közlekedésben történtek.

02011-metro-mti.jpg

Akkor most új-e a régi-új 3-as metró?

A hét közlekedési híre kétségkívül a Népszabadság leleplező cikke volt a 3-as metró szerelvényeiről. Illetve lett volna, bár többen több félét mondanak, úgy tűnik, nem ez a fontos kérdés, amit a cikk boncolgat. Én is írtam a témáról, a Metróért Egyesülettel beszélve az derült ki, hogy nem az a lényeges, hogy valójában új vagy felújított metrót kaptunk-e vissza, mert mint mondták: alaposabb felújításkor a szerelvényt úgyis apró darabokra szedik, és minden elhasználódott részt kicserélnek. Azaz, helyes meglátás a cikk részéről, hogy szinte minden új a metrón. De egyrészt mivel ez a prototípus, logikus, hogy mindenből a legjobbat rakták rá, a következő szerelvényeken nem biztos, hogy mindent teljesen lecserélnek majd. Másrészt pedig többen is nagyon pozitívan véleményezték az új szerelvényt, műszakilag és szerelésileg is elég jó konstrukció, sokkal jobb, mint amit várhattunk, ráadásul kiforrott termékről van szó, mivel a Metrowagonmash több száz ilyen, 81-717.6-os szerelvényt adott már át Moszkva számára felújítva. Úgyhogy ha nem volt a versenykiírás kijátszásáról szó - márpedig a Metróért Egyesület szerint nem reális, hogy a Metrowagonmashnak többszáz félkész ilyen szerelvénye van raktáron, amit így ránk sózhat - akkor ezzel így maximálisan jól járunk, hiszen mint az index is levezette, újszerű metrót kaptunk, az újnál még így is jóval olcsóbban.

Kisvasút Szobról Nagyirtásra

Átadták az ország leghosszabb hegyi erdei vasútját, azaz ismét összekötötték a Szob-Márianosztra és a Nagybörzsöny-Nagyirtás között járó kisvonatokat. A két egymáshoz közeli kisvasút és a közte levő rész ugyanis régebben egy vonal volt, de veszélyessé vált, emiatt a középső, most újjáépített  részt 1975-ben, majd 1992-ben a többit is bezárták. A fölső és az alsó szakaszt 2002-ben és 2009-ben újranyitották, így a harmadik rész csatlakozásával kész lett a régiúj, hosszú kisvasútunk a Dunakanyar mellett, a Börzsönyben, jó budapesti kapcsolattal, igazán jó potenciálú turisztikai célpont lehet belőle. Hadd ne kelljen a potenciális megtérülését a felcsúti kisvasúthoz hasonlítani - amit ha már szóbakerült, annyira kevesen használnak, hogy feljelentés is lett belőle

Láthatjuk az alagutat a 4-es metróból

A hét harmadik említésre méltó híre az volt, hogy a BKV bejelentette, végleg elbontják az immár teljesen automata üzemben közlekedő 4-es metró vezetőfülkéit, így a vonat elején és végén lehet csodáni, ahogy az alagútban megy a metró.

A bejegyzés trackback címe:

https://varosilevego.blog.hu/api/trackback/id/tr928780218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása