Szerencsére valóban többszáz ilyen szintű, méretű szecessziós építmény van még. Szeged-Nagyvárad-Szabadka, ahol a legtöbb, de kisebb városokban is vannak gyönyörű kincsek.
A szecessziót követő korszakból nulla épület veheti fel velük a versenyt.
@aegithalos: Jártam ott, mindkét vonal értelmes, és nem hülyeség!
Az 1-es inkább az M5-höz hasonlít, azaz a Szentendrei HÉV-hez. 7,5 perces követéssel 4 kocsis szerelvények (2 csuklós kocsi) járnak. A kocsiban lehajtható ülések vannak, és ki van írva, hogy csúcsidőben ne hajtsa le őket. Azaz azért ki lehet tömve csúcsban.
A külső végállomása egy elővárosban van, Gödöllőhöz és KöKi-hez hasonlóan a vasútállomás mellett. Ja, és jórészt egyvágányos!
A 2-es metró meg, amint le lett írva, először sikló, majd fogaskerekű volt, de a kapacitása nem volt elég, ezért lett belőle metró. A Lille-i hez hasonlítanak a szerelvények, vezető nélküli 2 részes kocsik, zárt pálya, peronajtók, kis részben egyvágányozás, és 5 perces követés van rajta! Na és ez is eléggé tömve van.
Svájc nem Olaszország, ott tudják, hogy mit csinálnak! Szóval egyik vonalat sem lehet az értelmetlen beruházások közé sorolni, ellentétben egyes olasz metrókkal!
Ha posztmodern épületekkel raknak tele egy várost, az garancia arra hogy lélektelen és üres legyen. Mert minden ilyen épület csak magára koncentrál, minden épület csak egyedi akar lenni, meg hirdetni a tervezője egóját, de arról nincs szó hogy állna össze ez egy várossá. Jó, persze a megaépületeket összekötjük hatsávos utakkal meg kilométeres parkolókkal, aztán senki sem akar majd arra sétálni, mert nem emberléptékű.
A turisták most is Párizst választják Baku helyett és 50 év múlva is Párizst fogják - csak míg Párizs esetében jót tesz az idő a régi épületeknek és még patinásabbá varázsolja őket, Baku meg csak kimegy a divatból, mert Zaha Hadid helyett új építészek új bizbaszai lesznek a menők.
@Szalay Miklós:
Ébresztő Neked is!
Önvezető autók már most is vannak. Az USA-ban több millió km-t tettek meg kevesebb balesettel, mint a normál autók.
(egyébként elég idegesítő, hogy mindent tele spammelsz a közhelyeket és általánosságokat tartalmazó 'tanulmányoddal')
Önmagát vezető autó szerintem pedig nem lesz, egyhamar legalábbis. Mégpedig azért nem, mert ez egy olyan bonyolult probléma, amire a számítógépek nem képesek. Távolról sem csak arról van szó ugyanis, hogy GPS-szel odataláljon valahova, vagy beparkoljon egy helyre: ezek viszonylag egyszerű dolgok. Gondoljatok viszont bele: az utakon millió egy dolog történhet, ott van a többi autó, a gyalogosok, a biciklisek, a kátyúk, az eltakart közlekedési táblák, az állatok, lehet ilyen idő, meg olyan, stb, stb... Ráadásul egy ilyen autónak atombiztosan kellene üzemelnie, mert életek múlnak minden hibán... (Illetve mert a sz*rt is kiperelik a gyártókból, ha az autója bajt csinál.)
A helyzet egyébként ahhoz hasonló, amikor a számítógéppel megcsinálták a helyesírás ellenőrzést, viszont odáig nem igazán tudnak eljutni, hogy a gép normálisan tudjon fordítani, esetleg stilisztikai problémákban tudjon segíteni. Miért? Azért mert ahhoz érteni is kell a szöveget. Ez tehát két meglehetősen különböző dolog: vannak egyszerű problémák, amelyekkel elbír a gép, meg a bonyolultak, melyekkel nem.
Illetve az is fontos, hogy a gépeknek nincs ún. mögöttes tudása, az embernek viszont van. Egy ember tudja, nagyjából mindenről, ami vezetés közben felbukkanhat, hogy micsoda, és kb. hogy fog viselkedni, akkor is, ha az szokatlan, például egy elefánt. (Merthogy szokatlan dolgok is történnek az utakon.) Egy gép csak azt, amit beleprogramoztak, mindent meg nem lehet beleprogramozni.
Olyasmit tudok elképzelni max, hogy mondjuk az autó végig tud menni magától az autópályán, az ugyanis egy viszonylag egyszerű és védett környezet. Plusz biztos kiesik még néhány hasznos, használható fejlesztés a kutatásból, de azt a célt, hogy az autó magától elvigyen egyik címről a másikra, nem fogják elérni. Hype ez, meglássátok.
Apropó, akit érdekel, annak itt egy írás a tudomány határairól:
Azért lett ez így megtervezve, hogy a fejlesztők mentesüljenek egy baleset esetén a felelősségtől. Lesz egy balek akire rá lehet húzni a vizes lepedőt és hűvösre tenni.
@gabiiii: Olyan ez, mint amikor amerikában egy ideig egy embernek kellett éjszaka a vonat előtt sétálnia lámpával a kezében, hogy lekergesse a sínekrõl a bölényeket.
Ha már a wikipédiából idézel, akkor idézd ezt is, nehogy véletlenül a kettős mérce vádja érhessen téged:
"Sok azeri nem tartja hősnek Səfərovot tettéért, azonban a rá kiszabott büntetést túl súlyosnak, a hazahozatalát pedig örömtelinek mondták. Az örmény felháborodásra válaszul az azeriek részéről előkerült Varoujan Garabedian örmény ASALA-tag ügye, aki 1983-ban Párizsban egy török gépet akart felrobbantani és 8 embert megölt. 17 év raboskodás után az örmények elérték a hazaszállítását; a jereváni polgármestertől lakást és munkát kapott, és az örmény miniszterelnök is ünnepélyes keretek között fogadta." hu.wikipedia.org/wiki/Ramil_S%C9%99f%C9%99rov
No comment.
Éppen ezért talán nem ártana magáról a tényleges országról, a tényleges azeri emberekről (a több mint 9 millióról), a tényleges azeri kultúráról, a tényleges azeri történelemről beszélni annál a posztnál, ami a mai Azerbajdzsán fővárosáról, Bakuról szól.
Azt, hogy a mi a véleményed a tényleges országról, és a fővárosáról, arról egyetlen egy szót sem írtál.
Mit szólsz Baku fejlődéséhez, hogy a Kaukázus legnagyobb, legmodernebb és legtisztább városa lett? Hogy a Kaukázus gazdasági központja lett: a Kaukázus legnagyobb tőzsdéje, a legtöbb külföldi működőtőke befektetés, a legtöbb külföldi turista, valamint a Kaukázusban az egyetlen Forma 1, Eurovíziós dalfesztivál és Európai Játékok helyszíne. A Kaukázusban Baku az egyetlen olyan város, ahol a világ leghíresebb tervezői/építészei sorra tervezik a legmodernebb és futurisztikus épületeket. Ezek közül a leghíresebbek:
Haydar Aliyev Center: www.artmanik.com/wp-content/uploads/2016/04/unutulmaz-eserleriyle-unlu-mimar-zaha-hadid-artmanik-2.jpg
a Flame Towers: lh6.googleusercontent.com/-SP9CRw1E69g/UjWvQ1rZkrI/AAAAAAAAAEA/tEz3p5yDLjs/w800-h800/0_99ae3_3865ef26_XL.gif
és az új repülőtér: images.adsttc.com/media/images/53d8/9d64/c07a/8059/5e00/02b9/large_jpg/_DSC0059.jpg?1406704965 www.home-review.com/wp-content/uploads/2015/06/Autoban-Heydar-Aliyev-International-Airport-Seyhan-Ozdemir-Sefer-Caglar-04.jpg
Ezen kívül még van számos formatervezett épület (több olyan, ami lángot formáz, hiszen az Azerbajdzsán nemzeti szimbóluma, de a Trump családnak is van egy vitorla formájú felhőkarcolója; vagy a Szőnyegmúzeum felcsavart szőnyeg formájú, vagy a most épülő Caspian Waterfront Mall pedig egy lótusz virágot formáz, stb...) Bakuban, de ezek az ún. Landmark épületek, vagyis a nemzetközileg legismertebbek (mint Párizsban az Eiffel-torony vagy Bilbaoban a Guggenheim múzeum). Ezekről mi a véleményed?
Vagy mi a véleményed arról, hogy a sivatag közepén a kőkorszaki sziklarojzok mellett egy interakítv múzeumot építettek? Vagy arról, hogy ott a legtöbb múzeum már interaktív?
Vagy, hogy ott olyan minőségűek a belvárosi utak, hogy azokon Forma 1 versenyt lehet rendezni?
Vagy mi a véleményed arról, hogy ott a Biblia, Korán és Tóra a múzeumokban egymás mellett vannak kiállítva?
Vagy mi a véleményed arról, hogy az ókori zoroasztro tűztemplomokat, a középkori keresztény templomokat, a zsinagógákat és a mecseteket egyaránt felújítják, és békében megférnek egymás mellett?
Vagy mi a véleményed a főváros és a vidék közti ellentétről? Szerinted is Baku már túl modern, és túlságosan felújított és mesterséges, és aki autentikus azeri kultúrát meg történelmet akar látni, az inkább a vidéki szegényebb településeket nézze meg?
Vagy mi a véleményed arról, hogy Azerbajdzsánban az őslakosok több tucat nyelvet beszélnek, mert a kaukázusi hegyi településeken a különböző etnikumok a saját nyelveiket meg tudták őrizni az évezredek során?
Talán, ha ezekről is olvashatnám a véleményedet és nemcsak a baltás gyilkosról, akkor annak nagyon örülnék, és legalább ontopic lennél.
város & közlekedés
város & közlekedés
Utolsó kommentek:
Éva Federmayer 2022.10.23. 09:51:08
Bejegyzés: Budapest rejtett szépségei - a Schiffer-villa
Emzé Periksz 2020.08.31. 22:41:08
Bejegyzés: A 20 legszebb szecessziós épület a Kárpát-medencéből
Emzé Periksz 2020.08.31. 22:38:30
A szecessziót követő korszakból nulla épület veheti fel velük a versenyt.
Bejegyzés: A 20 legszebb szecessziós épület a Kárpát-medencéből
Den New 2020.08.12. 16:13:51
Bejegyzés: Tíz kortárs budapesti épület - mennyit ismersz fel?
Péter Vojnesich 2020.01.24. 13:26:35
Az 1-es inkább az M5-höz hasonlít, azaz a Szentendrei HÉV-hez. 7,5 perces követéssel 4 kocsis szerelvények (2 csuklós kocsi) járnak. A kocsiban lehajtható ülések vannak, és ki van írva, hogy csúcsidőben ne hajtsa le őket. Azaz azért ki lehet tömve csúcsban.
A külső végállomása egy elővárosban van, Gödöllőhöz és KöKi-hez hasonlóan a vasútállomás mellett. Ja, és jórészt egyvágányos!
A 2-es metró meg, amint le lett írva, először sikló, majd fogaskerekű volt, de a kapacitása nem volt elég, ezért lett belőle metró. A Lille-i hez hasonlítanak a szerelvények, vezető nélküli 2 részes kocsik, zárt pálya, peronajtók, kis részben egyvágányozás, és 5 perces követés van rajta! Na és ez is eléggé tömve van.
Svájc nem Olaszország, ott tudják, hogy mit csinálnak! Szóval egyik vonalat sem lehet az értelmetlen beruházások közé sorolni, ellentétben egyes olasz metrókkal!
Bejegyzés: Értelmetlen metrók Európából
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.08.24. 21:11:09
A turisták most is Párizst választják Baku helyett és 50 év múlva is Párizst fogják - csak míg Párizs esetében jót tesz az idő a régi épületeknek és még patinásabbá varázsolja őket, Baku meg csak kimegy a divatból, mert Zaha Hadid helyett új építészek új bizbaszai lesznek a menők.
Bejegyzés: 5 indok, amiért meg kell nézni Bakut!
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.08.24. 20:49:47
Bejegyzés: Önvezető kisbuszt teszteltem Svédországban. És jól működik?
várrom a magyar igazság 2019.06.15. 21:56:42
Bejegyzés: Önvezető kisbuszt teszteltem Svédországban. És jól működik?
nemecsekerno_007 2019.06.15. 19:31:26
Bejegyzés: Önvezető kisbuszt teszteltem Svédországban. És jól működik?
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.06.15. 19:15:42
:-))))))
Bejegyzés: Önvezető kisbuszt teszteltem Svédországban. És jól működik?
Nagykörúton túli magyar 2019.06.15. 17:24:28
Bejegyzés: Önvezető kisbuszt teszteltem Svédországban. És jól működik?
bl61 2019.06.15. 17:07:06
Ébresztő Neked is!
Önvezető autók már most is vannak. Az USA-ban több millió km-t tettek meg kevesebb balesettel, mint a normál autók.
(egyébként elég idegesítő, hogy mindent tele spammelsz a közhelyeket és általánosságokat tartalmazó 'tanulmányoddal')
Bejegyzés: Önvezető kisbuszt teszteltem Svédországban. És jól működik?
Szalay Miklós 2019.06.15. 15:42:56
Önmagát vezető autó szerintem pedig nem lesz, egyhamar legalábbis. Mégpedig azért nem, mert ez egy olyan bonyolult probléma, amire a számítógépek nem képesek. Távolról sem csak arról van szó ugyanis, hogy GPS-szel odataláljon valahova, vagy beparkoljon egy helyre: ezek viszonylag egyszerű dolgok. Gondoljatok viszont bele: az utakon millió egy dolog történhet, ott van a többi autó, a gyalogosok, a biciklisek, a kátyúk, az eltakart közlekedési táblák, az állatok, lehet ilyen idő, meg olyan, stb, stb... Ráadásul egy ilyen autónak atombiztosan kellene üzemelnie, mert életek múlnak minden hibán... (Illetve mert a sz*rt is kiperelik a gyártókból, ha az autója bajt csinál.)
A helyzet egyébként ahhoz hasonló, amikor a számítógéppel megcsinálták a helyesírás ellenőrzést, viszont odáig nem igazán tudnak eljutni, hogy a gép normálisan tudjon fordítani, esetleg stilisztikai problémákban tudjon segíteni. Miért? Azért mert ahhoz érteni is kell a szöveget. Ez tehát két meglehetősen különböző dolog: vannak egyszerű problémák, amelyekkel elbír a gép, meg a bonyolultak, melyekkel nem.
Illetve az is fontos, hogy a gépeknek nincs ún. mögöttes tudása, az embernek viszont van. Egy ember tudja, nagyjából mindenről, ami vezetés közben felbukkanhat, hogy micsoda, és kb. hogy fog viselkedni, akkor is, ha az szokatlan, például egy elefánt. (Merthogy szokatlan dolgok is történnek az utakon.) Egy gép csak azt, amit beleprogramoztak, mindent meg nem lehet beleprogramozni.
Olyasmit tudok elképzelni max, hogy mondjuk az autó végig tud menni magától az autópályán, az ugyanis egy viszonylag egyszerű és védett környezet. Plusz biztos kiesik még néhány hasznos, használható fejlesztés a kutatásból, de azt a célt, hogy az autó magától elvigyen egyik címről a másikra, nem fogják elérni. Hype ez, meglássátok.
Apropó, akit érdekel, annak itt egy írás a tudomány határairól:
egyvilag.hu/temakep/029.shtml
Bejegyzés: Önvezető kisbuszt teszteltem Svédországban. És jól működik?
2019.06.15. 15:22:35
Bejegyzés: Önvezető kisbuszt teszteltem Svédországban. És jól működik?
midnight coder 2019.06.15. 10:49:14
Bejegyzés: Önvezető kisbuszt teszteltem Svédországban. És jól működik?
gabiiii 2019.06.15. 10:46:34
Bejegyzés: Önvezető kisbuszt teszteltem Svédországban. És jól működik?
Matyas45 2018.10.07. 22:34:05
Bejegyzés: Budapest rejtett szépségei - a Georgia-bérpalota
peliatan 2018.02.22. 17:11:38
Érdeklődöm, hogy beluga kaviárt lehet-e venni? Hol vannak Bakuban hagyományos kistermelői piacok?
Várom válaszod. Köszönettel:M
Bejegyzés: 5 indok, amiért meg kell nézni Bakut!
szdan 2017.10.10. 12:22:57
Bejegyzés: Brüsszel gyönyörű szecessziós épületei
fehérfarkas 2017.06.01. 03:09:23
Ha már a wikipédiából idézel, akkor idézd ezt is, nehogy véletlenül a kettős mérce vádja érhessen téged:
"Sok azeri nem tartja hősnek Səfərovot tettéért, azonban a rá kiszabott büntetést túl súlyosnak, a hazahozatalát pedig örömtelinek mondták. Az örmény felháborodásra válaszul az azeriek részéről előkerült Varoujan Garabedian örmény ASALA-tag ügye, aki 1983-ban Párizsban egy török gépet akart felrobbantani és 8 embert megölt. 17 év raboskodás után az örmények elérték a hazaszállítását; a jereváni polgármestertől lakást és munkát kapott, és az örmény miniszterelnök is ünnepélyes keretek között fogadta."
hu.wikipedia.org/wiki/Ramil_S%C9%99f%C9%99rov
No comment.
Éppen ezért talán nem ártana magáról a tényleges országról, a tényleges azeri emberekről (a több mint 9 millióról), a tényleges azeri kultúráról, a tényleges azeri történelemről beszélni annál a posztnál, ami a mai Azerbajdzsán fővárosáról, Bakuról szól.
Azt, hogy a mi a véleményed a tényleges országról, és a fővárosáról, arról egyetlen egy szót sem írtál.
Mit szólsz Baku fejlődéséhez, hogy a Kaukázus legnagyobb, legmodernebb és legtisztább városa lett? Hogy a Kaukázus gazdasági központja lett: a Kaukázus legnagyobb tőzsdéje, a legtöbb külföldi működőtőke befektetés, a legtöbb külföldi turista, valamint a Kaukázusban az egyetlen Forma 1, Eurovíziós dalfesztivál és Európai Játékok helyszíne. A Kaukázusban Baku az egyetlen olyan város, ahol a világ leghíresebb tervezői/építészei sorra tervezik a legmodernebb és futurisztikus épületeket. Ezek közül a leghíresebbek:
Haydar Aliyev Center: www.artmanik.com/wp-content/uploads/2016/04/unutulmaz-eserleriyle-unlu-mimar-zaha-hadid-artmanik-2.jpg
a Flame Towers:
lh6.googleusercontent.com/-SP9CRw1E69g/UjWvQ1rZkrI/AAAAAAAAAEA/tEz3p5yDLjs/w800-h800/0_99ae3_3865ef26_XL.gif
és az új repülőtér:
images.adsttc.com/media/images/53d8/9d64/c07a/8059/5e00/02b9/large_jpg/_DSC0059.jpg?1406704965
www.home-review.com/wp-content/uploads/2015/06/Autoban-Heydar-Aliyev-International-Airport-Seyhan-Ozdemir-Sefer-Caglar-04.jpg
Ezen kívül még van számos formatervezett épület (több olyan, ami lángot formáz, hiszen az Azerbajdzsán nemzeti szimbóluma, de a Trump családnak is van egy vitorla formájú felhőkarcolója; vagy a Szőnyegmúzeum felcsavart szőnyeg formájú, vagy a most épülő Caspian Waterfront Mall pedig egy lótusz virágot formáz, stb...) Bakuban, de ezek az ún. Landmark épületek, vagyis a nemzetközileg legismertebbek (mint Párizsban az Eiffel-torony vagy Bilbaoban a Guggenheim múzeum). Ezekről mi a véleményed?
Vagy mi a véleményed arról, hogy a sivatag közepén a kőkorszaki sziklarojzok mellett egy interakítv múzeumot építettek? Vagy arról, hogy ott a legtöbb múzeum már interaktív?
Vagy, hogy ott olyan minőségűek a belvárosi utak, hogy azokon Forma 1 versenyt lehet rendezni?
Vagy mi a véleményed arról, hogy ott a Biblia, Korán és Tóra a múzeumokban egymás mellett vannak kiállítva?
Vagy mi a véleményed arról, hogy az ókori zoroasztro tűztemplomokat, a középkori keresztény templomokat, a zsinagógákat és a mecseteket egyaránt felújítják, és békében megférnek egymás mellett?
Vagy mi a véleményed a főváros és a vidék közti ellentétről? Szerinted is Baku már túl modern, és túlságosan felújított és mesterséges, és aki autentikus azeri kultúrát meg történelmet akar látni, az inkább a vidéki szegényebb településeket nézze meg?
Vagy mi a véleményed arról, hogy Azerbajdzsánban az őslakosok több tucat nyelvet beszélnek, mert a kaukázusi hegyi településeken a különböző etnikumok a saját nyelveiket meg tudták őrizni az évezredek során?
Talán, ha ezekről is olvashatnám a véleményedet és nemcsak a baltás gyilkosról, akkor annak nagyon örülnék, és legalább ontopic lennél.
Bejegyzés: 5 indok, amiért meg kell nézni Bakut!