város & közlekedés

város & közlekedés

A világ egyik legértelmetlenebb metrója, a cataniai

2016. március 16. - Zelki Benjámin

Sikerült a múlt héten eljutnom Cataniába, és mi más is lehetett volna első dolgom Szicília második legnagyobb városában, minthogy felkeressem a korábbi legértelmetlenebb európai metrókat bemutató poszt egyik különdíjas szereplőjét, a szinte mindig utasok nélkül rohangáló cataniait. A Porto és Borgo állomások között közlekedő földalatti mindent megtesz azért, hogy biztosan használhatatlan legyen: részben egyvágányon, negyedóránként közlekedik, elkerüli a belvárost, cserébe a rá váltható jegy, illetve bérlet nem használható fel a város semelyik másik közlekedési eszközén.

img_1428.JPG Itt épp Catania Centrale vasútállomásra érkezik a kikötő felől a kétvagonos, szétgraffitizett metrószerelvény

 

img_1430.JPGItt pedig ugyaninnen halad ki

 

img_1431.JPGA metró bejárata - az épp beérkezett szerelvényből óriási tömeg tódul ki 

Catania Centrale vasútállomás metróállomásához képest a 4-es metró Szent Gellért téri megállója egy King's Cross, vagy Chatelet, de komolyan. A megállóhoz vezető folyosó annyira keskeny, hogy három ember sem fér el benne egymás mellett. Vajon már a tervezők is tudták, hogy a vonalat soha senki nem fogja használni? De ne csak a levegőbe beszéljek, tettem egy próbát, és megnéztem, hányan utaznak épp az állomásra beérkező metrón. Az első kocsiban kereken nulla ember volt, a másodikban egyetlen egy ember állt: az ellenőr. Különben folyamatban van a hatmegállós vonal hosszabbítása mindkét irányba, kíváncsi vagyok, az invesztáció hatására mennyivel fog nőni a forgalma.

A bejegyzés trackback címe:

https://varosilevego.blog.hu/api/trackback/id/tr68480660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bohócnok 2016.03.16. 19:10:45

Azt hittem ennél azért több lesz ez a bejegyzés.

Cs 2016.03.16. 19:19:04

Valóban nem sokat kaptunk. Egyébiránt ez az elfuserált metró egész Dél-Olaszországra jellemző. Valahogy úgy lehettek vele a kisebb, nagyobb városok, hogy metró kell, mert az tök menő, támogatja az EU, meg lehet vele paraszt vakítani, meg természetesen jó sokat lopni belőle. De nem teljesen gondolják át, hogy ez mi is igazából, meg mire való, mit is kell vele csinálni, meg a népek valamiért arrafelé nem is szeretik. A nápolyi metró forgalma is nagyon alacsony, pláne ahhoz képest, hogy mekkora városról van szó. A Salernoi "metro" se kutya az alacsony utasforgalom terén.

OkoskaTo:rp 2016.03.16. 21:20:15

Csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz. Postnak harmatsovány.

A címről pedig egyből ezek ugrottak be: EU-s támogatás, maffia, lenyúlás.

FF 2016.03.16. 21:56:11

Szicíliában nagy hagyománya van annak, hogy támogatási pénzből hülyeségeket építenek... Van annyi értelme különben, mint a felcsúti stadionnak.

Cs 2016.03.16. 23:35:50

@csentecsa: Catania, ahogy Dél-Olaszország, minden csak nem A fejlett Nyugat. Ahhoz kicsit északabbra kell menni.

Cuhavidéki 2016.03.17. 09:23:33

A cataniai metró forgalmát meccsnézőkkel, új standion épitésével akarták bőviteni, amelyet egyik metró megálló fölé telepitettek volna.
www.football-italia.net/46754/catania-metro-stop-station
Sajnos, időközben (2015) 150.000 eurós vesztegetés miatt a Cataniát a harmadosztályba (Lega Pro) küldték, Minusz 10 ponttal indult, úgy hogy jelenleg ott is a mezőny második felében botorkál.
Persze más tervek is vannak, a metró további két szárnya állítólag építés alatt van.
web.tiscalinet.it/andreacatania/catania/metro_eng.html

Kánikula 2016.03.17. 10:51:41

Jól indult, de aztán hirtelen vége lett... kicsit meg lehetett volna toldani mondjuk egy térképpel, hogy honnan hová fut vagy üres kocsi/üres peron képekkel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.03.17. 12:24:40

egy folyoso , meg 2 felszini vonat-villa,os szaruseg
hat ettol nem lettem okosabb
metrot nem latok

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2016.03.17. 14:54:11

Engem, ha mát tömegközlekedésről olvasok (mert szívesen teszem), több dolog is érdekelne, ami nem derült ki.

Mikor, arányaiban mekkora forgalomra építették?
Visszavágták a vonalat, átszabták a felszíni hálózatot, azért ilyen gyér az utasforgalom?
Lehet-e tudni, mikor hosszabbítják? A hosszabbítás a hajdan volt vonal visszaállítása lenne-e, netán új irány? Vágányzat, infrastruktúra-felújítást, szerelvénycserét terveznek-e?
Mire lehet most átszállni róla és mire lehet majd?

Szóval pár dolgot szívesen látnék, amitől kerek lenne a történet.

Svejcifarkas 2016.03.17. 15:19:24

mi ez, lemaradt a poszt háromnegyede??

Underbunder 2016.03.17. 19:03:54

A kommentelők mind funkcionális analfabéták? Csak erre tudok gondolni, mert ha nem, akkor elovasták volna poszt elején linkelt másik ppsztot, ahol több info van az említett , és más hasonló kihasználtságú metrókról.
De a tisztelt kommentelők nyilván nem ismerik ezt a modern, mintegy 40 éves találmányt, vagyis a hiperlinket, tehàt lesz szives a posztoló minden cikkébe a szellemi szinvonalnak megfelelően mindent 17x bemásolni.

röf 2016.03.17. 20:07:34

Hát ne haragudj, Te hülye vagy.
Elmész Catania-ba, és erre fordítod az idődet....hogy lehet a metróba belekötni.
Catania ott van az Etna lábánál. Föl lehetett volna menni.
Cataniától nem messze van Siracusa, csodálatos főtérrel, meg lehetett volna nézni.
Ellenkező irányban nem messze van Taormina, meg lehetett volna nézni.
Uram Atyám...

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2016.03.17. 21:42:06

@Underbunder: igazad van az a plusz 10 sor marha informativ volt, tudod erdekesnek hangzott a blog ketrecben a cim, kattintottam, erre kaptam egy nyulfarknyi valamit, de jo itt mindenki hulye csak te vagy helikopter.
de legalabb tobbet nem jovok

ledo76 2016.03.17. 22:21:56

@Cs: Azért hülyeséget nem kell írni. Még Catania is fejlett nyugat, nemhogy egész Dél-Olaszország. Csak vannak fokozatok, nyilván nem Dániával hasonlítom.

Cs 2016.03.17. 23:13:54

@ledo76: Nem írtam én hülyeséget. Te is írtad, hogy nem egy Dánia :) Borzasztóan OFF téma, de Észak- és Dél-Olaszország fejeltsége közötti különbség legendás. A Dél-Olasz régiók fejlettsége az EU28 átlagának 70%-a körül van, Közép-Magyarország (Bp+Pest megye) valahol a 100% környékén van, Észak-Olaszország meg kb a Délinek a duplája. S ha jártál Dél-Olaszországban, akkor láthattad te is a saját szemeddel.

ledo76 2016.03.18. 21:47:50

@Cs: Egyrészt az EU eleve a világ fejlett régiójához tartozik. Vannak magasan fejlett országok és simán fejlett országok. Tehát ha egy régió csak 70%-ot teljesít az még mindig fejlett. Pont a személyes tapasztalat mondatja velem: kiváló autópálya, út és egész jó vasúthálózat van itt is. Az elsőt csak az utóbbi években (részben EU-s pénzekből) mondhatjuk magunkénak, az utóbbi kettőtől még most se vagyunk sehol. Persze a fejlettséget nem csak így mérik, valóban nem pörög úgy a gazdaság mint Pesten, de az emberek nem élnek átlagosan ott se rosszabbul. Úgy van mint itthon, hogy nagyok a különbségek, talán kisebb a középosztály (bár nálunk is egyre zsugorodik). De Kelet-Magyarországnál vagy Kelet-Szlovákiánál simán jobb Dél-Olaszország, és akkor ne beszéljünk Románia vagy Bulgária egyes régióiról, amik már önmagukban tényleg csak a fejlődő kategóriába férnének bele.
A másik, hogy nem beszélhetünk egységesen Délről. A legszegényebb Calabriat, vagy a második Sziciliát (ami történelmi okokból és a sziget mivolta miatt is különbözik Olaszország többi részétől) nem hasónlíthatjuk pl Puglia-hoz vagy Basilicata-hoz, pláne Campania-hoz. Bár utóbbiban ott van Nápoly, ami egyértelműen a legkellemetlenebb olasz élmény, de a régiót még sem mondanám nagyon szegénynek.
Az tény, hogy Északhoz egyik sem mérhető, de ettől még a Földön fejlettnek számít ez a rész is.

Underbunder 2016.03.18. 22:09:16

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: nem tudtam hogy helikopter vagyok, kösz az infót. Sokat fizettél a poszt olvasásáért, mert akkor érthető konstruktív felháborodásod. Tudod ez a web2 dolog is van vagy 20 éves, de nem kötelező érteni. Emberek lelkesedésből ingyen irogatnak valamiről, és lehet kommentelni, aminek fő célja az infomegosztás, kiegészítés. Ha érdekes, elolvasod. Ha kevés, utánolvasol, nagy az internet. Ha jó fej vagy, megosztod így szerzett ismereteidet. Ha nem, akkor sírsz és fikázol.
süti beállítások módosítása