Sikerült a múlt héten eljutnom Cataniába, és mi más is lehetett volna első dolgom Szicília második legnagyobb városában, minthogy felkeressem a korábbi legértelmetlenebb európai metrókat bemutató poszt egyik különdíjas szereplőjét, a szinte mindig utasok nélkül rohangáló cataniait. A Porto és Borgo állomások között közlekedő földalatti mindent megtesz azért, hogy biztosan használhatatlan legyen: részben egyvágányon, negyedóránként közlekedik, elkerüli a belvárost, cserébe a rá váltható jegy, illetve bérlet nem használható fel a város semelyik másik közlekedési eszközén.
Itt épp Catania Centrale vasútállomásra érkezik a kikötő felől a kétvagonos, szétgraffitizett metrószerelvény
Itt pedig ugyaninnen halad ki
A metró bejárata - az épp beérkezett szerelvényből óriási tömeg tódul ki
Catania Centrale vasútállomás metróállomásához képest a 4-es metró Szent Gellért téri megállója egy King's Cross, vagy Chatelet, de komolyan. A megállóhoz vezető folyosó annyira keskeny, hogy három ember sem fér el benne egymás mellett. Vajon már a tervezők is tudták, hogy a vonalat soha senki nem fogja használni? De ne csak a levegőbe beszéljek, tettem egy próbát, és megnéztem, hányan utaznak épp az állomásra beérkező metrón. Az első kocsiban kereken nulla ember volt, a másodikban egyetlen egy ember állt: az ellenőr. Különben folyamatban van a hatmegállós vonal hosszabbítása mindkét irányba, kíváncsi vagyok, az invesztáció hatására mennyivel fog nőni a forgalma.