város & közlekedés

város & közlekedés

Brüsszel gyönyörű szecessziós épületei

2017. október 09. - Zelki Benjámin

"Brüsszel nem egy különösebben izgalmas utazási célpont. Főtér, pisilő fiú, Atomium, EP, oké, de mit csináljon az ember délután?" Mikor először voltam Brüsszelben, én is így gondoltam, ám szeptember végén hat év után ismét ott jártam, és időközben többet megtudtam Brüsszel és a szecesszió kapcsolatáról, ezért újra nekifutottam a város megismerésének. Érdemes volt.

img_4913_1.jpgA Horta-féle Tassel Hotel

Az egyszeri amerikai turista sem tudhatja, milyen csodás épületeket rejt Budapest, hiszen még az itt lakók közül is sokaknak elkerülik a figyelmét a házak rejtett szépségei. Ezekre hívta fel a figyelmet a Városi levegő kvízsorozata - lásd itt, itt és itt.

És ugyanez az effekt Brüsszelben is működött: elég két nevet megemlíteni, a Saint-Gilles nevű városrészt, és Victor Hortát, a belgák Lechnerét, és ezek követésével rejtett és ismertebb szecessziós remekekbe botlunk. Rövid szecessziós túrámon a Saint-Gilles központjában található Horta nevű premetro állomástól indultam, melyet a belga szecesszió úttörőjéről neveztek el. Az állomást Horta korábban lerombolt épületeinek korlátai és üvegablakai díszítik. Onnan az Unesco-védelem alatt álló Horta-féle Tassel Hotel felé haladtam, melynek gyönyörű belső tere volt az egész séta legígéretesebb pontja. Az épület ma irodaház, így hivatalosan nem látogatható - de egy gyakorlott budapesti lépcsőház-járó ugye nemigen ismeri az ilyen akadályokat. Az oda vezető - persze előre kinézett célpontokat magába foglaló néhány órás sétán is rengeteg váratlan szépségbe botlottam. És még mennyi lehet, amit nem láttam? Legyen elég is ennyi a szövegből, és következzenek a képek Saint-Gilles szecessziós remekeiről.

 

Horta Premetro állomás

 

img_4893.jpg

 

img_4889.jpg

 

Chaussée de Charleroi 229, Victor Horta

 

 

img_4898.jpg

 

img_4899.jpg

 

Hankar  Ház, Paul Hankar

 

img_4900.jpg

 

img_4901.jpg

 

Ciamberlani Ház, Paul Hankar 

 

 

img_4903.jpg

 

img_4904.jpg

 

Beukman Ház, Albert Roosenboom

 

img_4914.jpg

 

img_4915.jpg

 

Tassel Hotel, Victor Horta 

 

img_4906.jpg

 

img_4908.jpg

 

img_4909.jpg

 

img_4912.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varosilevego.blog.hu/api/trackback/id/tr6212942493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szdan 2017.10.10. 12:22:57

Állítólag molenbeek egy érdekes környék még... Kár hogy onnan nincsenek képek...
süti beállítások módosítása